عمومی

درگاه ارز دیجیتال

 

 

خیلی از ما دوست داریم یک درگاه پرداخت بین المللی روی سایت خود داشته باشیم و از این طریق بتوانیم کسب و کاری در سطح بین المللی داشته باشیم. اما آیا واقعا می‌توانیم به درگاه پرداخت بین المللی دسترسی داشته باشیم؟ چطور چنین چیزی ممکن است؟ اگر پاسخ شما «نه» مطلق است . اگر هم اندکی به داشتن یک درگاه پرداخت بین المللی امیدوارید، باز هم با ادامه این صفحه همراه باشید تا ببینید چه راهی برای دریافت آن وجود دارد؟
درگاه پرداخت بین المللی چیست؟
اصلا منظور ما از داشتن یک درگاه پرداخت بین المللی چیست و قرار است با آن چه کاری انجام بدهیم؟ در اینترنت گشتی بزنید، سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از هر کجای دنیا از آن‌ها کالا یا خدمات بخرید. اما آیا تمام این سایت‌ها در آمریکا یا انگلیس قرار دارند؟ آیا ما به عنوان یک فرد ایرانی نمی‌توانیم درآمد شیرین ارزی داشته باشیم و برای کشورمان ارز آوری کنیم؟
پاسخ هر دو سوال بالا منفی است. افراد زیادی از سراسر دنیا و از کشورهایی شاید حتی نام آن‌ها هم به گوشتان نخورده، به واسطه دسترسی به سیستم‌های پرداخت جهانی، به راحتی درگاه پرداخت بین المللی مثل درگاه مسترکارت یا ویزا کارت روی سایت‌های خود دارند و از میلیون‌ها کاربر اینترنتی از سراسر جهان کسب درآمد می‌کنند.
ما در ایران برای کسب چنین درآمد ارزی با محدودیت روبرو هستیم و علاوه بر آن برای نقد کردن درآمد ارزی هم مشکل داریم. حالا در نظر بگیرید یک موسسه برای شما امکانی فراهم کند که بتوانید درگاه پرداخت بین المللی بگیرید و از آن طرف هم نقد کردن درآمد ارزی شما را تسهیل کند. پس همه چیز آماده است.
کدام درگاه پرداخت بین المللی در ایران قابل ارائه است؟
دوست دارید روی وب سایت شما درگاه پرداخت ویزا کارت قرار بگیرد یا ترجیح می‌دهید مشتریان شما با استفاده از درگاه پرداخت پی پال از سایت شما خرید کنند؟  ما ، برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا بر اساس خواسته و همچنین نوع کسب و کار شما یک درگاه پرداخت بین المللی یا حتی یک درگاه ارز دیجیتال داشته باشید و از این طریق کسب درآمد ارزی کنید.

پشتیبانی از کردیت کارت های بانکی جهانی

پرداخت با کارت های شرکت های Visa , Master , American Express از جمله روش های رایج پرداخت اینترنتی در خرید آنلاین می باشند که توسط درگاه پرداخت دلاری ارائه شده توسط ما به صورت کامل پشتیبانی می شود و مشتریان شما به سادگی قادر به خرید توسط این کارت ها خواهند بود.

این مطلب را هم بخوانید :   معرفی وسایل و دستگاه های آزمایشگاهی و کاربرد شان

این در حالی است که بسیاری از درگاه های پرداخت خارجی ، خدمات پرداخت کردیت کارت ها را به صورت مستقیم پشتیبانی نمی کنند ، اما در سرویس ارائه شده از سوی ما امکان پرداخت مستقیم با کردیت و دبیت کارت نیز وجود دارد.

پرداخت هایی که در سراسر دنیا انجام می گیرد از طریق کارت های اعتباری ارزی بین المللی است. این کارت های دارای ‏مزایای بسیاری هستند. عمده ترین ویژگی این کارت ها این است که شما با داشتن یک کارت بین المللی می توانید در ‏تمامی کشورهای دنیا( به جز چند کشور تحریم شده من جمله؛ ایران) از خدمات کارت استفاده کنید. خرید آنلاین، ‏پرداخت فروشگاهی از دستگاه پوز(P.O.S)، برداشت از خود پرداز(‏ATM‏)، انتقال پول( حساب به حساب، کارت به کارت) جز مهمترین ویژگی های ‏کارتهای ارزی هستند.
کارت های بانکی که در سطح دنیا استفاده می شوند، دارای دسته بندی های مختلف و متنوعی هستند. در ادامه انواع ‏دسته بندی کارتهای ارزی آورده شده است.

 

1-‏ دسته بندی بر اساس ‏Credit Card, Debit Card, Prepaid Card

 

• کارت اعتباری(‏credit card‏)‏
کارت های اعتباری نوعی کارت هستند که به حساب بانکی متصل هستند و دارنده کارت می تواند حتی بالاتر از موجودی ‏کارت، خرید انجام دهد. بخاطر امکان استفاده از اعتبار کارت، به این کارت ها کارت های اعتباری می گویند. بانک صادر ‏کننده بر اساس معیار های مختلفی که وجود دارد، سقف استفاده از اعتبار را تعیین می کند. فیش حقوقی، درآمدهای ‏فرد، صورت های مالی و مالیاتی و غیره. بعلت استفاده از اعتبار کارت، برای صدور این کارت ها سختگیری های زیادی ‏انجام می شود. مثلا یک بانک تنها به کسانی که شهروند آن کشور باشند، کردیت کارت ارائه می کند. ‏توجه کنید که آنچه که د رایران به نام کردیت کارت شناخته شده با این مفهوم متفاوت است. در ایران به تمامی ‏کارتهای ارزی گاهاً لغت کردیت کارت یا کارت اعتباری استفاده می کنند.‏
 

این مطلب را هم بخوانید :   4 روش برای بهینه‌سازی مخزن توالت، دوش حمام و مصرف آب در خانه‌ها

• کارت نقدی(‏Debit card‏)‏
کارت های نقدی به حساب بانکی متصل هستند و دارنده کارت می تواند تنها از موجودی کارت استفاده کند. بنابراین ‏اساسا بایستی موجودی کارت شما، به حدی باید باشد که بتوانید یک خرید با آن مبلغ را داشته باشید. کارتهایی که بانک ‏های کشورمان ارائه می کنند در ردیف این نوع از کارت ها قرار می گیرند. دبیت کارت را در برخی موارد ‏Cash Card‏ نیز ‏می نامند. ‏ 

• کارت پیش پرداخت(‏Prepaid card‏)‏
کارت های پیش پرداخت به حساب بانکی متصل نیستند و موجودی آن به اعتبار بانک صادر کننده آن در داخل کارت قرار ‏می گیرد. نوع شناخته شده این کارتها در ایران همان کارت های هدیه (‏Gift Card‏)هستند که تقریبا تمامی بانک های ‏ایرانی ارائه می کنند. بعنوان مثال کارت هدیه ای که با مبلغ مشخصی توسط یک بانک ارائه می شود، به حساب بانکی ‏متصل نیست و شما می توانید با آن تنها خرید آنلاین و یا خرید فروشگاهی انجام دهید. این کارتها می توانند در دو ‏حالت یکبار شارژ و یا قابل شارژ مجدد ارائه شوند. ‏برای جابجایی پول از حسابی به حساب دیگر و یا از کارتی به کارت دیگر، لازم است که کارت حتما به حساب بانکی متصل ‏باشد. بنابراین کارتهای کردیت کارت و دبیت کارت تنها امکان انتقال پول را دارند و با کارت های پیش پرداخت، امکان ‏جابجایی پول وجود ندارد. ‏