عمومی

عمر مفید و ماندگاری لمینت دندان

لمینت کردن دندان یکی از بهترین راه ها برای افرادی است که قصد بهبود زیبایی دندان ها و به دنبال آن افزایش جذابیت لبخند خود هستند. داشتن لبخند های زیبا رابطه مستقیمی با میزان اعتماد به نفس افراد دارد. اما سوالی که بسیاری از افراد در این باره مطرح می کنند این است که عمر مفید و ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟ اگر شما هم قصد لمینت کردن دندان های خود را دارید بدانید که  این مطلب برای شماست. تا انتها ما را همراهی کنید تا عوامل موثر بر لمینت دندان را خدمت شما عزیزان توضیح بدهیم.

طول عمر لمینت دندان و عوامل موثر بر آن

انواع لمینت های دندان به طور متوسط بین 10 تا 15 سال عمر می کند. این خبر خوبی برای افرادی است که به دنبال ماندگاری طولانی مدت روکش های دندانی خود هستند. اینکه کدام عوامل تعیین می کنند که طول عمر این روکش ها چقدر باشد هم مورد مهم دیگری است که باید به آن پرداخت. مهم ترین عواملی که طول عمر دندان را تعیین می کنند به شرح زیرند:

  • رعایت بهداشت دهان از سوی شما : اگر به طول مداوم شست و شوی دهان و رعایت نظافت و بهداشت آن را جدی بگیرید نگرانی از بابت خرابی زودهنگام لمینت دندان وجود نخواهد داشت.
  • دندان قروچه ممنوع : فشار دادن و ورود بار های سنگین فیزیکی به این روکش ها سبب آسیب های مکانیکی به آن ها می شود. بنابراین اگر به دنبال این هستید که این دندان ها از خرابی زودرس دور شوند به هیچ وجه دندان قروچه نداشته باشید.
  • متریال بکار رفته در لمینت : فرق است بین لمینت های سرامیکی با لمینت های پرسلن. لمینت های پرسلن نسبت به مورد دیگر دارای طول عمر بیشتری می باشد.
  • رنگ گیری لمینت : این را بدانید که یکی از مواردی که سبب می شود لمینت دل افراد را بزند رنگ گیری لمینت می باشد. لمینت های پرسلن گزینه بهتری نسبت به مدل های سرامیکی می باشند. چرا که در جذب رنگ بسیار خوب عمل می کنند و تغییر رنگ به سختی در آن ها رخ می دهد.
این مطلب را هم بخوانید :   ورق کامپوزیت چیست؟

منبع: https://zoomlink.ir